Οι Έλληνες Προμηθευτές του Δημοσίου που θέλουν να εκδώσουν Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο στον Ελληνικό Δημόσιο Τομέα, θα πρέπει να εφαρμόσουν τα οριζόμενα στις ΚΥΑ αριθμ. 13005/1.2.2022 (B.438), 98979/10.8.2021 (Β.3766) 63446/31-5-2021 (Β. 2338). και ΚΥΑ 52445 ΕΞ 2023 (Β΄2385). Διευκρινίζεται ότι παράλληλα ισχύουν και οι διατάξεις των ΥΑ αριθμ. Α.1035/18-2-2020 (Β.551) και Α.1138/12-6-2020 (Β.2470), στις οποίες μεταξύ άλλων προβλέπεται η χρήση παρόχων υπηρεσιών ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων.
Στην ΚΥΑ 52445 ΕΞ 2023, περιγράφονται οι όροι και ο χρόνος έναρξης της σταδιακής υποχρέωσης υποβολής ηλεκτρονικού τιμολογίου από τους οικονομικούς φορείς (προμηθευτές) η οποία ξεκινά 12/9/2023. Με την Εγκύκλιο 78366 ΕΞ 2023/19-5-2023 δίνονται περαιτέρω διευκρινήσεις λεπτομέρειες και παραδείγματα για τη σωστή εφαρμογή της ανωτέρω απόφασης.
Για να στείλετε ηλεκτρονικά τιμολόγια θα πρέπει:
- Να επιλέξετε έναν πιστοποιημένο πάροχο Υπηρεσιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης (λίστα παρόχων) . Ο πάροχος θα σας καθοδηγήσει για τις λεπτομέρειες διασύνδεσης του ERP σας για την αποστολή ηλεκτρονικών τιμολογίων.
- Να συμπληρώσετε σωστά τα υποχρεωτικά πεδία όπως ορίζονται στην ΚΥΑ 63446/2-6-2021 του εθνικού μορφότυπου του ηλεκτρονικού τιμολογίου. (Αναλυτικές οδηγίες παρέχονται στην αριθ.οικ.42465ΕΞ2022/30-3-2022 εγκύκλιο). Όταν το Ηλεκτρονικό τιμολόγιο αφορά Δημόσια Σύμβαση, τα στοιχεία για τη συμπλήρωση των πεδίων βρίσκονται στο έγγραφο της Σύμβασης. Για οποιαδήποτε περαιτέρω αναγκαία διευκρίνιση, θα πρέπει να απευθύνεστε στους αρμόδιους υπαλλήλους της εκάστοτε αναθέτουσας αρχής.
- Να γνωρίζετε τον κωδικό Ηλεκτρονικής τιμολόγησης της Αναθέτουσας Αρχής (ΑΑΗΤ) που βρίσκεται στο Μητρώο Αναθετουσών Αρχών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης που είναι απαραίτητος για την παραλαβή του ηλεκτρονικού τιμολογίου από την εκάστοτε αρμόδια αναθέτουσα αρχή.
Για κάθε αποστολή ηλεκτρονικού τιμολογίου, θα λάβετε αυτοματοποιημένα μηνύματα για την επιτυχή ή όχι παραλαβή του, καθώς και την κατάσταση επεξεργασίας του από τις Υπηρεσίες του φορέα έως την πληρωμή (ή τυχόν απόρριψη του).
Πληροφορίες για τη συμπλήρωση των πεδίων, τις διαδικασίες και τα απαντητικά μηνύματα, θα βρείτε στον Οδηγό Χρήσης του Ελληνικού Μορφότυπου και τις Συχνές Ερωτήσεις.
Σημαντική διευκρίνηση: Επισημαίνεται ότι οι προμηθευτές του ελληνικού δημοσίου που έχουν ήδη επιλέξει την χρήση Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων και έχουν υποβάλλει τη «Δήλωση Αποκλειστικής Έκδοσης Στοιχείων μέσω Παρόχου» στη Φορολογική Διοίκηση (ΑΑΔΕ Α.1258/23.11.20 και Α.1138 12.6.20 ), υποχρεούνται να εκδίδουν αποκλειστικά ηλεκτρονικά τιμολόγια προς το Ελληνικό Δημόσιο μέσω παρόχου και να τα αποστέλλουν σε ηλεκτρονική μορφή μέσω του δικτύου peppol και του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣ & ΨΔ.
Προμηθευτές ΕΚΤΟΣ Ελλάδας
Και για τους Προμηθευτές Εξωτερικού (που δεν έχουν ελληνικό ΑΦΜ) ανεξάρτητα της υποχρέωσης ορισμού Φορολογικού Αντιπροσώπου, η ηλεκτρονική τιμολόγηση προς τον Ελληνικό Δημόσιο γίνεται απαραιτήτως μέσω πιστοποιημένου σημείου πρόσβασης στο PEPPOL.
Τι σας προσφέρει η Livecis
Η Livecis προσφέρει την δυνατότητα σύνδεσης με πάροχο και την αποστολή τιμολογίων σε Δημόσιο Φορέα (B2G).